=====
Títol: Chivos chivotes
Autor: BATA ( organització que s’ocupa de persones amb autisme o altres trastorns de desenvolupament)
Il·lustrador: Federico Fernández
Edició: Kalandraka
Edat: de 0 a 5 anys
Temàtica: -
RESSENYA
=========
Es tracta d’un llibre que es dirigeix a persones con autisme o altres trastorns generalitzats de desenvolupament.
És una història senzilla amb moltes repeticions. Una cabra petita, una mitjana i una molt gran que viuen a la muntanya baixen per buscar menjar. Es troben amb un ogre que els vol impedir el pas per un pont. Amb un engany arriben a travessar tots el pont i la cabra gran dóna una empenta a l’ogre que marxa corrent per no tornar mai més. Les tres cabres es converteixen tots en unes cabres enormes gràcies a l’herba tan bona que creix al voltant del pont.
Per gairebé totes les paraules del text s’han trobat uns símbols que faciliten la lectura, o sigui que el lector pot identificar una paraula amb un símbol. Gràcies al fet que el conte té una estructura molt repetitiva i fins i tot algunes frases es repeteixen amb poques variacions el lector podrà aprendre a escriure alguna de les paraules.
Contrasten molt la claredat del dibuix dels símbols amb el dibuix del conte que es veu molt fantasiós o estrambòtic A vegades recorda el disseny d’un còmic.
Crec que el llibre pot agradar igualment a un nen de tres o quatre anys sense cap problema de aprenentatge, perquè l’ús dels símbols pot crear una curiositat per saber el que signifiquen.
És una història senzilla amb moltes repeticions. Una cabra petita, una mitjana i una molt gran que viuen a la muntanya baixen per buscar menjar. Es troben amb un ogre que els vol impedir el pas per un pont. Amb un engany arriben a travessar tots el pont i la cabra gran dóna una empenta a l’ogre que marxa corrent per no tornar mai més. Les tres cabres es converteixen tots en unes cabres enormes gràcies a l’herba tan bona que creix al voltant del pont.
Per gairebé totes les paraules del text s’han trobat uns símbols que faciliten la lectura, o sigui que el lector pot identificar una paraula amb un símbol. Gràcies al fet que el conte té una estructura molt repetitiva i fins i tot algunes frases es repeteixen amb poques variacions el lector podrà aprendre a escriure alguna de les paraules.
Contrasten molt la claredat del dibuix dels símbols amb el dibuix del conte que es veu molt fantasiós o estrambòtic A vegades recorda el disseny d’un còmic.
Crec que el llibre pot agradar igualment a un nen de tres o quatre anys sense cap problema de aprenentatge, perquè l’ús dels símbols pot crear una curiositat per saber el que signifiquen.
(Monika Klose)
No hay comentarios:
Publicar un comentario