Los doce abrigos de mamá

FITXA
=====
Títol: Los doce abrigos de mamá
Autor: Marie Sellier
Il·lustrador: Nathalie Novi
Edició: Hotel Papel, 2010
Edat: de 4 a 8
Temàtica:


RESSENYA
=========
La jove editorial Hotel Papel presenta la seva primera col•lecció ‘Violeta infantil’ format per un seguit d’històries en les quals no hi ha guerrers ni princeses, sols personatges reals que viuen històries que tenen a veure amb el món que els agradaria construir per als nens i nenes. Són llibres que incorporen la traducció a l’anglès per aquells infants que s’estan iniciant en aquesta llengua.

A “Los doce abrigos de mamá” trobem dotze poemes breus amb els quals es representen dotze diferents estats d’ànim d’una mare. Somniadora, enfadada, trapella, misteriosa, contacontes, meravellosa..., una mare mai no és la mateixa. El seu ànim canvia i ella es posa i es treu els seus diferents abrics per creuar el remolí de la vida.

Els abrics es converteixen en una metàfora molt visual de l’estat d’ànim d’aquesta mare, que ens fa somriure a la resta en sentir-nos-hi sovint identificades. La conjugació dels poemes, en alguns casos podríem dir-ne textos poètics, amb les il•lustracions que Nathalie Novi ha creat és absolutament harmoniosa, bona mostra d’això és que aconsegueix captar l’atenció de grans i petits.

I permeteu-me que triï els que és m’han agradat: L’abric arc de Sant Martí amb el seu colorit i moviment m’ha fascinat, l’abric de bèstia negra m’ha fet somriure al veure-m’hi a mi mateixa portant-lo; l’abric blau, m’ha entendrit fins al punt de buscar una abraçada; però és que amb l’abric de les mil i una pàgines, amb tots els dracs, bruixes i follets m’ha enamorat.

Un títol absolutament recomanable per expressar a través dels seus versos i les seves imatges de quantes maneres diferents podem sentir-nos les mares, i tothom. Una lectura per compartir.

No hay comentarios: