M'endevines un cop més?

FITXA
=====
Títol: M'endevines un cop més?
Autor: Anna M. Matas i Joan Antoja
Il·lustrador: Joan Antoja
Edició: Barcelona: Barcanova, 2010
Edat: a partir de 5 anys
Temàtica: Endevinalles


RESSENYA
=========
Aquest llibre és el darrer títol de la sèrie de llibres d’endevinalles dels autors Joan Antoja i Anna M. Matas. Segueix la mateixa estructura que els altres títols precedents (M’endevines? i M’endevines de nou?), però aquest cop les endevinalles no s’estructuren en blocs d’animals, natura, menjar o éssers fantàstics, si no que giren entorn dels colors. Trobem, doncs, endevinalles vermelles, verdes, grogues i blaves. La mona Ramona, com sempre, és qui orienta els infants i els ajuda a resoldre les endevinalles amb les diferents pistes.

Realment són llibres amb un alt contingut pedagògic i es nota l’experiència dels autors en aquest camp. Són ideals per treballar amb nens a partir de 5 anys, i a part de passar-s’ho bé jugant a endevinalles, els nens, de retruc, aprenen vocabulari, frases fetes, refranys i coneixements entorn de cada endevinalla. A més a més, com diuen els autors, també estimulen l’atenció, la memòria i el raonament, tot potenciant la lectura. Són llibres que han traspassat el format paper i també es poden trobar en línia, dins el portal educatiu edu365.cat.

1 comentario:

Manuel dijo...

Ostres!, m'agrada el nou aspecte del bloc.

Manuel