Otoño azul

FITXA
=====
Títol: Otoño azul
Autor: José Ramón Ayllón
Il·lustrador (coberta): Araiz Mesanza
Edició: Bambú, 2009
Edat: a partir de 14 anys
Temàtica:


RESSENYA
=========
José Ramón Ayllón (Cantabria, 1955) ha estat professor de filosofia durant molts anys i en la novel•la es deixa veure aquest interès a través de les classes de l’institut.
Bàsicament Otoño azul és la trobada d’un noi i una noia, a punt d’acabar l’institut, que es coneixen en un tren de rodalies, camí del Maresme. Tots dos tenen una cosa en comú que els confereix una mena de pàtina de tristesa: ell ha perdut la seva mare per culpa d’un càncer; ella ha perdut un nòvio en un accident de cotxe.
Són joves “molt sans”, (que diria la meva àvia): fan esport, els agrada la música, llegeixen, participen en projectes extra-escolars i tenen molt bona relació amb les seves famílies...
El llibre es llegeix bé, i les històries d’amor sempre vénen de gust. Jo potser li he trobat dues pegues al llibre. La primera és argumental, perquè l’autor, potser per por a la poca acció del llibre, ha inventat una petita trama detectivesca que fa nosa, no està gens justificada i sobretot, no fa falta.
I segon, és una opinió personal, però la veu del narrador-autor per a mi té massa pes. És a dir, pel meu gust la història és més explicada que no pas mostrada. M’hauria agradat més sentir les veus dels personatges, com per exemple passava en el llibre de La chica de Marte.
Ah! La il•lustració de la coberta és de Araiz Mesanza i m’ha agradat molt. De fet, el vaig descobrir per la coberta...

No hay comentarios: