M'agrada...

FITXA
=====
Títol: M’agrada...
Autor: Anna Obiols
Il•lustrador: Subi
Edició: Barcelona: Terrabastall, 2008 (Col•lecció Solcanúvols)
Edat: de 0 a 6 anys
Temàtica:
Puntuació: 3 de 4

RESSENYA
========
Aquesta nova editorial, Terrabastall, continua ampliant la seva oferta amb un parell de nous àlbums. Aquest “M’agrada...” és un d’ells, i tot i no ser una proposta innovadora (recordem el “Me encanta”, de Minne i Natali Fortier, a Kókinos, per exemple), crec que és un pas endavant respecte als dos àlbums de tall més tradicional que ens van oferir en la seva estrena ("La Clementina al bosc" i "De com l’ornitorrinc va esdevenir el rei dels animals").

Tenim, en aquest “M’agrada...” un catàleg d’allò que més li agrada al narrador, que es caracteritza per una barreja d’elements realistes i fantasiosos, tant en el text com en les il•lustracions. Així, una frase realista com “m’agrada mirar el cel quan plou” va acompanyada de la fantasia que les gotes de pluja provinguin d’un bon grapat de regadores penjades del cel. Altres frases, però, ja contenen l’element imaginatiu en elles mateixes, i la il•lustració se n’aprofita per a delit dels lectors (és el cas, per exemple, del “M’agrada mirar els ocells que fan el niu damunt dels caps de les àvies que surten de la perruqueria”).

Un llibre ple de bon rotllo, de personatges riallers, alguns d’allò més estrafolaris, de colors i de fantasia. Es nota que tant autora com il•lustrador s’ho han passat d’allò més bé en l’elaboració d’aquest treball. I un últim apunt: a la darrera il•lustració descobrireu el personatge que fa de “narrador” d’aquests “M’agrada...”, però l’heu vist en totes les altres il•lustracions? Busqueu-lo, perquè no falta a cap d’elles!

No hay comentarios: