Tres gallinas y un pavo real

FITXA
=====
Títol: Tres gallinas y un pavo real
Autor: Lester L. Laminack
Il·lustrador: Henry Cole
Edició: Editorial Juventud, 2013
Edat: de 3 a 6
Temàtica: humor, animals, respecte, treball


RESSENYA
[Sílvia Nebot]

=========
Un conte força simpàtic que ens parla del fet que TOTHOM TÉ ALGUNA HABILITAT PER LA QUAL ESTÀ ESPECIALMENT DOTAT (i, conseqüentment, també “deixa de tenir” altres habilitats per les quals NO està tan qualificat...)
La història és la següent: un dia, a una granja de camp plena de vaques i gallines, apareix un paó reial (no apareix per art de màgia... sinó que cau d’una camioneta que el transportava cap a qui-sap-on i, circumstancialment, cau la caixa on anava el pobre paó i va a parar en aquella granja de camp). I dic “pobre paó” perquè des d’un primer moment es capta que aquell paó reial no és cap pet-presumit pretenciós. És bell, és singular, és diferent i sap estarrufar les seves plomes com ningú. Però també és un animal fora de lloc, perquè... què hi pinta un au tan elegant a una senzilla granja de camp? D’entrada res, però ben aviat li descobreixen una habilitat ben especial: quan el paó s’estarrufa i estén les seves plomes un munt de persones -que, d’altra manera, haurien passat de llarg d’aquella granja més aviat pudentota-, s’aturen. Baixen dels cotxes, admiren l’au i li fan un munt de fotografies... i de pas, ja que hi són allà, compren alguns ous, alguns tomàquets i també enciams de l’hort de la granja.
I tothom content.
Tothom? No, tothom, no. Les gallines de la granja no n’estan gens ni mica, de contentes. Més aviat estan envejosetes de la popularitat d’aquella au.
I en un atac de “pelusilla” en tota regla, decideixen canviar els seus llocs de treball, i fer elles de reclam mentre exigeixen al paó que sigui ell l’encarregat de pondre ous.
La tragèdia es veu a venir...
Bé, tragèdia, tragèdia... tampoc. El que hi ha és un “d’on no n’hi ha, no en pot rajar” o altrament dit: “si no saps pondre ous, no cal ni que t’hi posis; i si no ets prou bell, tampoc cal que t’estarrufis!”.
Divertit i lleuger, aquest conte fa broma i desdramatitza sobre el fet que tothom té algun do i també carències...
I, abans d’acabar -i per trasbalsar a aquells que esperen un final del tipus “colorín colorado este cuento se ha acabado...”-, doncs us he d’avisar que en un raconet de l’últim full del conte -quan ja sembla que s’ha dit tot el que s’havia de dir al respecte d’aquesta simpàtica història-, l’il•lustrador té la picardia de dibuixar una altra camioneta que torna a perdre una caixa de contingut misteriós just davant d’aquella granja. Que en sortirà, d’allà, aquest cop?...


RESSENYA
[Ade Cabo]

=========
Si queréis reír un buen rato, estáis ante el libro perfecto. Lo que puede ser una granja tranquila con todo el mundo haciendo lo que le corresponde puede terminar siendo más que divertida si aparece una animal nuevo, pavoneándose como solo lo sabe hacer el pavo.

Así que en esta granja se arma una buena, no es una rebelión, como la novela de George Orwell, pero casi y es que desde que llega el pavo real a la granja con su espectacular plumaje y sus gritos, los coches paran ante la granja y compran huevos, frutas y leche.

El negocio de la granja va genial, pero las gallinas están enfadadas porque dicen que el pavo no hace nada y se lleva todas las atenciones de los visitantes, solo que sabe que pavonearse. Buena definición para un pavo, ¿no creéis? El pavo escucha su conversación y se pone muy triste. Con la ayuda del perro de la granja, el más viejo y sabio de todos, que desde su sitio todo lo ve todo, deciden intercambiarse sus tareas, las gallinas se pondrán sus mejores galas y llamarán la atención de los viajantes para que paren a comprar, mientras que el pavo se colocará en el ponedero y cacareará.

Y, ¿qué creéis que pasará? No os lo contamos, pero os prometemos diversión a raudales. Lo único que os adelantamos es que cada animal como cada persona tiene una tarea que hacer y puede que otras no se le den bien o no hayan estado hechas para ella. En boolino nos lo hemos pasado en grande y os lo recomendamos muchos.

Además, si la historia es divertida las ilustraciones son más que cómicas. Ver a las gallinas super guapas con sus collares y lazos o al pavo intentando poner huevos os lo podéis imaginar pero mejor descubrirlo entre las páginas de este libro de la Editorial Juventud, escrito por Lester L. Laminack e ilustrado por Henry Cole. Aunque lo recomendemos para lectores de 7 a 8 años, este es el tipo de libros que podéis compartir con los más pequeños, leyéndoles vosotros la historia.

[Reseña publicada originalmente en Boolino.com y reproducida aquí con el permiso de su autora]

No hay comentarios: